سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسیقی امبینت

جی‌جی ماسین پیشگام موسیقی امبینت

جی‌جی ماسین Gigi Masin آهنگساز ایتالیایی که امروزه به عنوان یکی از پیشگامان سبک امبینت Ambient music در سراسر دنیا شناخته شده است، قبل از ساختن شاهکارش آلبوم Wind، سال‌ها در گمنامی به این حرفه مشغول بود. او تقریبا سه دهه از عمرش را صرف این ژانر کرد و در نهایت توانست به هنرمندی شناخته شده در سرتاسر دنیا تبدیل شود.

در سال 1986 میلادی که دستیابی به منابع مالی و تبلیغات کم بود، ماسین اولین آلبوم انفرادی خود را منتشر کرد. ضبط این پروژه کاملا شخصی بود و نسخه‌های آن را فقط به دوستانش داد و کنسرت‌های کوچکی هم در شهر ونیز ایتالیا (شهری که زادگاه این هنرمند نیز هست) برگزار کرد. سه دهه بعد این نسخه همچنان ناشناخته باقی مانده بود. اما کم‌کم دوستداران موسیقی امبینت Ambient آن را از انزوا بیرون آوردند و به دیگران معرفی کردند. بعد از گذشت چند دهه سرانجام موسیقی امبینت و آهنگ‌های زیبا و احساسی و خلاقانه ماسین در کانون توجه قرار گرفت. در طول سال‌ها جی‌جی ماسین پروژه‌های انفرادی و مشترک زیادی را انجام داده است. او همچنین در کنار جانی نَش Johnny Nash و یانگ مارکو یک گروه سه نفره به نام Gaussian Curve دارند. آلبوم Kite که در سال 2018  میلادی عرضه شد یکی از بهترین آثار ماسین در زمینه موسیقی بی‌کلام و امبینت است. آلبوم‌های او عبارتند از Wind  (1986)، Les Nouvelles Musiques de Chambre,  Vol. 2 (1989)، Wind Collector (1991)، Lontano (2001)، Cloud (2015)، The Distance(2017).پ

 

بهترین آلبوم‌های موسیقی امبینت

هنگامی که در سال 1978 میلادی برایان اینو Brian Eno  قوانینی برای این ژانر وضع کرد، موسیقی امبینت خیلی ساده‌تر از حالا بود و او آن را اینگونه تعریف کرد: «قابل اغماض و درعین‌حال جذاب». حالا چهل سال بعد از آن روز می‌توان گفت سبک موسیقی امبینت شامل صداهای آرام تا نویزهای گوشخراش می‌شود. ژانر موسیقی امبینت از زمانی که برایان اینو آنرا پایه‌گذاری کرد تا امروز به شدت تغییر کرده و با سایر ژانرها درهم آمیخته است. در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید تا با بهترین آلبوم‌های بیکلام و امبینت در سال 2018 میلادی بیشتر آشنا شوید.